Hrvatska je po isporučenoj količini parketa treći dobavljač Europske unije pa ne čudi da su se i hrvatske tvrtke uključile u udruženje FEP. Prve su to učinile Drvna industrija Novoselec d.o.o., Parketi Požgaj d.o.o. te Pan Parket d.o.o., a ovdje donosimo iskustvo iz DIN-a.
Najjači predstavnik europskih drvoprerađivača
Europsko udruženje proizvođača parketa FEP (European Federation of the Parquet Industry) najznačajnija je strukovna organizacija koja ispred Europske unije brani interese europskih proizvođača parketa. Glavni cilj organizacije je ojačati i poboljšati poziciju podova od drva u odnosu na druge podne obloge. Treba naglasiti da je FEP dio krovne europske organizacije CEI-Bois (Europska konfederacija drvoprerađivačke industrije) koja okuplja nacionalna drvoprerađivačka udruženja te organizacije pojedinih branši (poput FEP-a). U gotovo 60 godina postojanja CEI-Bois je postao nezaobilazan subjekt u stvaranju EU politika prema drvnoj industriji Europe te je najistaknutiji pokretač razvoja i povezivanja europskih drvoprerađivača i šumara. Aktivnosti FEP-a odnose se na nabavu sirovine, proizvodnju, trgovinu te međusobne odnose članica pa je tako FEP odgovoran za prikupljanje podataka i statistiku, praćenje europskog zakonodavstva te organizaciju godišnjeg kongresa. Zahvaljujući lobističkoj potpori te relevantnim proizvođačima koje FEP okuplja, članstvo u organizaciji nemaju samo proizvođači parketa već i nacionalne udruge te dobavljači industrije parketa (proizvođači ljepila, lakova, strojeva, opreme i sl.).
Iskustva DIN-a
Prema statutu FEP-a članicom može postati „svaka tvrtka koja može dokazati odgovarajući kapacitet proizvodnje te koja proizvodi parket sukladno standardima priznatim u EU.“ FEP danas broji 90 članica od kojih je najveći broj iz Njemačke (18), a slijede proizvođači iz Nizozemske, Austrije, Švedske, Francuske i Italije. Tvrtka DIN iz Novoselca članica je FEP-a od 2008.godine. Kao višegodišnjem izvozniku i iskusnom proizvođaču, to je članstvo donijelo sigurnost u nastupu na zapadnoeuropskom tržištu te poslovnu i lobističku potporu. Redoviti izvještaji s tržišta zemalja članica obogaćeni ažuriranom statistikom o proizvodnji i potrošnji parketa koristan su alat u planiranju prodajne strategije. Nakon kritične 2009. godine kad je proizvodnja u zemljama FEP-a pala za 20% u odnosu na 2008., a potrošnja za 15%, predviđanja o oporavku EU tržišta u 2010. pokazala su se opravdanima. Blagi porast građevinskog sektora te oporavak EU ekonomija doprinijela su i porastu potrošnje parketa. Stoga su i napori hrvatskih proizvođača sada okrenuti izvozu te popraćeni marketinškim aktivnostima u zemljama EU. Ohrabruje i podatak iz FEP-a da su drveni podovi i nadalje omiljena podna obloga budući predstavljaju prirodno, toplo i funkcionalno rješenje za uređenje interijera. Uz uobičajenu potražnju za klasičnim parketom, sve je izraženija potražnja za parketom velikih dimenzija te parketom klasiranim prema EU normama kojeg DIN ima u svojoj ponudi.
RealWood oznaka
Kao član FEP-a te korisnik FSC i ISO 9001:2008 certifikata, DIN je smatrao svojom obavezom da ispuni propisane kriterije i stekne pravo na korištenje Real Wood znaka kvalitete kojeg imaju najprestižniji europski proizvođači parketa, a koji kupcima jamči proizvod od pravog drveta. RealWood kampanja potrošačima ukazuje na ekološke aspekte korištenja proizvoda od drva budući zamjenjuje umjetne materijale, potiče pošumljavanje te je u potpunosti pogodan za recikliranje. Uz to, drveni podovi su znak stila, a uvijek su u trendu; izdržljivi su i dugotrajni te ugodni i prirodni.