Električna energija je na svakom koraku i u svakom trenutku možete doći do nje. Električni automobil možete puniti i kod kuće i na poslu (gdje god postoji oprema za punjenje). Uzmete u ruke kabel i utaknete ga u utičnicu na automobilu. Naravno, ukoliko razgovaramo u hrvatskim okvirima, broj punionica je i dalje daleko premali, a i koncentrirane su u većim gradovima (obrazloženje je dobrim dijelom i u politici EU, s obzirom da se punionice subvencioniraju s 80% iz sredstava Europske unije, ali na prometnim pravcima koji su EU prioritet, ne vodeći računa o nacionalnim ciljevima. Do sada je prioritetan bio pravac koji je povezivao Italiju preko Slovenije i Hrvatske s Mađarskom. Za naredno razdoblje predviđen je pravac Zagreb – Rijeka, a tek iza toga bi se punionice trebale postaviti na relaciji Zagreb – Split). S obzirom na autonomnost današnjih el.automobila (sposobnost prevaljivanja određenog broja kilometara bez dodatnog punjenja) koji su i dalje relativno mali, e-automobili se još uvijek mogu svrstati u kategoriju gradskih automobila za odlazak i povratak s posla ili za vrijeme vikenda na obiteljski izlet u obližnje izletište.
Stručnjaci za promet izračunali su da vozači u velikim gradovima za odlazak na posao i povratak dnevno prevale u prosjeku oko 60 kilometara. Baterije malih gradskih automobila na struju, ako se uzme u obzir europski dnevni prosjek prevaljenih kilometara, zadovoljavaju svakodnevne potrebe. Međutim od Zagreba do Splita ćete malo teže stići s tim istim automobilima.
E-automobili su gotovo bešumni te ne doprinose zagađenju bukom. Istini za volju, najnoviji automobili s motorima s unutarnjim sagorijevanjem, također su sve tiši, (posebno iz unutrašnjosti automobila), tako da kod vozača i putnika prevladava buka izazvana trenjem kotača po podlozi.
Kod e-automobila je manja mogućnost mehaničkog kvara jer ono ima mnogo manje pokretnih dijelova (umjesto bloka motora s unutarnjim sagorijevanjem, dolazi elektromotor za pokretanje), iz čega proizlaze manji troškovi održavanja te su time ekonomičniji.
Od nedostataka električnih automobila, osim još uvijek vrlo visokih cijena, kao bitno treba naglasiti kratko trajanje baterije. Jedno punjenje može trajati od 160 do 400 km, ovisno o modelu automobila. Dakle, kao što smo već i prije naveli, električni automobil nije dobar za duga putovanja, barem za sada dok se ne povećaju kapaciteti baterija. Punjenje traje od 2,5 do 8 sati, ovisno o automobilu i načinu punjenja. S time je također direktno povezana činjenica osjetno manjeg broja električnih automobila. Naime, s obzirom na njihovu cijenu, kupci su iz redova vozača nešto „dubljeg džepa“, a kad su već investirali u skuplji automobil, sigurno na „električnoj“ stanici poput benzinskih uz važnije ceste neće im se dopasti čekanje dok se njihov ljubimac napuni, dok u isto vrijeme vozači benzinskih i diesel motora dođu, „natankiraju“ gorivo i odmah nastave svoje putovanje.
U smislu snage i ubrzanja, ukoliko izuzmete automobile kao što su modeli iz tvrtke Rimac, električni automobili se ne mogu mjeriti sa svojom braćom pogonjenom s motorima s unutarnjim sagorijevanjem. Nadalje, deklarirani „range“ Vašeg e-ljubimca bit će znatno umanjen korištenjem klima uređaja u automobilu kao i eventualne druge električne opreme, te o tome također treba voditi računa.