Svaki put kad neki od vodećih proizvođača pločastih materijala za izradu namještaja i opremanje interijera izađe u javnost sa svojom novom kolekcijom imamo priliku ugodno se iznenaditi brojem, kvalitetom i estetskim dojmom koji odaju novi proizvodi. Tako je i s novom Dekorativnom kolekcijom koju je početkom godine predstavio austrijski proizvođač Egger. Kvaliteta, izdržljivost i mehanička svojstva osnovnog gradivnog materijala je neupitna budući da se radi o tehnološki zrelim proizvodima (iverica, MDF, HPL i ostalo) koji su se već dokazali višegodišnjom svestranom uporabom. Ono što više plijeni pažnju je površinska obrada vanjskog dekorativnog sloja u smislu taktilnog osjeta površinske teksture i jasno – dizajn boja, uzoraka/reprodukcija različitih materijala, odnosno ono što jednom riječju zovemo “dekor”.
Površina ploča, u žargonu – finiš, se i dalje kreće od mat ili polumat pa sve do visokog sjaja, a između njih se nalazi čitav niz posebnih površinskih tekstura koje sugeriraju površine različitih materijala, od kamena, keramike, betona, metala, sve do finih drvnih površina kod kojih struktura pora u potpunosti odgovara prikazanom drvnom dekoru, marketinški nazvana Feelwood struktura. U novoj kolekciji dodane su i nove Feelwood strukture, koje sad dočaravaju gotovo sve moguće površine različitih vrsta drveta i načine zanatske obrade drvnih površina. I jednobojni dekori su također dobili veći broj simuliranih površina s posebnim naglaskom na efekt žbuke i brušenog metala.
Ponuđeni spektar jednobojnih dekora, a još više i onaj reprodukcija materijala doživio je korjenitu reviziju. Dobar dio boja je sad posebo ugođen kako bi se mogli što bolje kombinirati s ostalima, a od reproduciranih materijala iz prethodne kolekcije su zadržani samo najuspjeliji, dok je većina dekora potpuno nova. Kad se tome pridoda uvođenje desetak ili više izrazito hrabrih i gotovo eklektičnih dekora, može se steći dojam da su Eggerovi dizajneri napravili svjesni iskorak iz dosadašnjeg ozbiljnog, decentnog ugođajnog krajobraza prema lakšem, opuštenijem, primjerenijem mlađoj publici ili ciljnoj skupini.
Okrenutost mlađem naraštaju ogleda se i u marketinškom pristupu prezentiranja nove kolekcije. Prezentacija je posebno prilagođena praćenju putem interneta i društvenih mreža, odnosno mobilnih uređaja. Kako bi se to postiglo dekori su podijeljeni u osnovnih 9 grupa, a unutar svake grupe se ponovo dijele u podgrupe sa po 9 dekora, ovisno o broju dekora u svakoj primarnoj grupi. Svaka od osnovnih grupa ima svoj kontekst, a dekori podgrupa unutar svakog konteksta su organizirani u 3 reda i 3 stupca i mogu se kombinirati u horizontalnom, vertikalnom i oba dijagonalna smjera. Srodni dekori su tako grupirani da se lako mogu uočiti i često suptilne razlike među njima.
Ovakav stil prezentacije je uveden iz dva očigledna razloga. Prvi je da se dobije kompaktniji prikaz radi prilagodbe uporabi na internetu i društvenim mrežama. Drugi je da se napravi odmak od dosadašnjeg taksativnog prikaza koji je bio prikladan samo okorjelim profesionalcima i podjelom u više grupa/konteksta da se krajnjim kupcima olakša snalaženje u izboru između dvjestotinjak različitih dekora.
No ovaj sustav razlaganja sadržaja kolekcije nije jedini. Odabir pažljivo osmišljenih dizajnerskih stilova koje predstavljaju različita područja primjene poslužio je kao kriterij za dodatno grupiranje dekora. Svaki od stilova je predstavljen s jednom karakterističnom fotografijom uz koju su prikazani dekori koji prirodno pipadaju u tu kategoriju.Tako su prikazana neka od tipičnih tematskih okruženja kao što su opušteni/casual, moderno klasični, nordijski, prirodni, ručno obrađeni i drugi, a jedan od njih, onaj “industrijski” se može vidjeti na donjoj fotografiji.
I na kraju, neosporno je da smo dobili pregršt novih prekrasnih dekora, od kojih su neki prava dizajnerska remek djela prezentirana na krajnjem korisniku prilagođen “user friendly” način i za očekivati je da će kupci/naručitelji iz kontekstualnog prikaza lakše i jednostavnije odabrati ono najbolje što odgovara njihovom ukusu, osobnosti i senzibilitetu i što će njihov životni ili radni prostor učiniti ljepšim i ugodnijim.
Svi grafički prilozi su iz izvora tiskanih i/ili elektronskih marketinških izdanja publiciranih od strane Egger GmbH & Co. AG.