Hrvatska je po isporučenoj količini parketa treći dobavljač Europske unije pa ne čudi da su se i hrvatske tvrtke uključile u udruženje FEP. Prve su to učinile Drvna industrija Novoselec d.o.o., Parketi Požgaj d.o.o. te Pan Parket d.o.o., a ovdje donosimo iskustvo iz DIN-a.
Europsko udruženje proizvođača parketa FEP (European Federation of the Parquet Industry) najznačajnija je strukovna organizacija koja ispred Europske unije brani interese europskih proizvođača parketa. Glavni cilj organizacije je ojačati i poboljšati poziciju podova od drva u odnosu na druge podne obloge. Treba naglasiti da je FEP dio krovne europske organizacije CEI-Bois (Europska konfederacija drvoprerađivačke industrije) koja okuplja nacionalna drvoprerađivačka udruženja te organizacije pojedinih branši (poput FEP-a). U gotovo 60 godina postojanja CEI-Bois je postao nezaobilazan subjekt u stvaranju EU politika prema drvnoj industriji Europe te je najistaknutiji pokretač razvoja i povezivanja europskih drvoprerađivača i šumara. Aktivnosti FEP-a odnose se na nabavu sirovine, proizvodnju, trgovinu te međusobne odnose članica pa je tako FEP odgovoran za prikupljanje podataka i statistiku, praćenje europskog zakonodavstva te organizaciju godišnjeg kongresa. Zahvaljujući lobističkoj potpori te relevantnim proizvođačima koje FEP okuplja, članstvo u organizaciji nemaju samo proizvođači parketa već i nacionalne udruge te dobavljači industrije parketa (proizvođači ljepila, lakova, strojeva, opreme i sl.).
Iskustva DIN-a
Prema statutu FEP-a članicom može postati „svaka tvrtka koja može dokazati odgovarajući kapacitet proizvodnje te koja proizvodi parket sukladno standardima priznatim u EU.“ FEP danas broji 90 članica od kojih je najveći broj iz Njemačke (18), a slijede proizvođači iz Nizozemske, Austrije, Švedske, Francuske i Italije. Tvrtka DIN iz Novoselca članica je FEP-a od 2008.godine. Kao višegodišnjem izvozniku i iskusnom proizvođaču, to je članstvo donijelo sigurnost u nastupu na zapadnoeuropskom tržištu te poslovnu i lobističku potporu. Redoviti izvještaji s tržišta zemalja članica obogaćeni ažuriranom statistikom o proizvodnji i potrošnji parketa koristan su alat u planiranju prodajne strategije. Nakon kritične 2009. godine kad je proizvodnja u zemljama FEP-a pala za 20% u odnosu na 2008., a potrošnja za 15%, predviđanja o oporavku EU tržišta u 2010. pokazala su se opravdanima. Blagi porast građevinskog sektora te oporavak EU ekonomija doprinijela su i porastu potrošnje parketa. Stoga su i napori hrvatskih proizvođača sada okrenuti izvozu te popraćeni marketinškim aktivnostima u zemljama EU. Ohrabruje i podatak iz FEP-a da su drveni podovi i nadalje omiljena podna obloga budući predstavljaju prirodno, toplo i funkcionalno rješenje za uređenje interijera. Uz uobičajenu potražnju za klasičnim parketom, sve je izraženija potražnja za parketom velikih dimenzija te parketom klasiranim prema EU normama kojeg DIN ima u svojoj ponudi.
RealWood oznaka
Kao član FEP-a te korisnik FSC i ISO 9001:2008 certifikata, DIN je smatrao svojom obavezom da ispuni propisane kriterije i stekne pravo na korištenje Real Wood znaka kvalitete kojeg imaju najprestižniji europski proizvođači parketa, a koji kupcima jamči proizvod od pravog drveta. RealWood kampanja potrošačima ukazuje na ekološke aspekte korištenja proizvoda od drva budući zamjenjuje umjetne materijale, potiče pošumljavanje te je u potpunosti pogodan za recikliranje. Uz to, drveni podovi su znak stila, a uvijek su u trendu; izdržljivi su i dugotrajni te ugodni i prirodni.