Autor: Ljubomir Miščević, d.i.a.
1.12.-20.12. 2016.
U prostorijama Galerije Modulor, Stari park Trešnjevka, 01.12.2016. otvorena je osma po redu izložba našeg renomiranog arhitekta i redovitog profesora na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, Ljubomira Miščevića, dipl.ing.arh.,ovl.arh. Autor je ovoga puta iznenadio izložbom Arhitektura kao industrijski dizajn na kojoj se predstavlja presjek nekih njegovih radova i izvedenih ostvarenja koji počevši od urbane opreme, preko tipskih i predgotovljenih obiteljskih kuća različitih materijala i tehnologija gradnje, sve do inovacijskih i razvojnih projekata s naglaskom na održivosti, istražuje i demistificira odnos arhitekture i tipske, kataloške ili serijske, odnosno industrijske proizvodnje.
ARHITEKTURA I INDUSTRIJSKI DIZAJN
Arhitektonska rješenja Ljubomira Miščevića jasno ukazuju na njegova temeljna opredjeljenja, a to su posvećenost procesima modernizacije i humanizacije prostornog oblikovanja s čovjekom kao osnovnim polazištem u projektantskoj metodologiji. Pri tome se posebno ističe uvođenjem principa održivog i ekološki prihvatljivog dizajna u kreativni proces. Stoga se čini da je korištenje izraza dizajn u ovom slučaju sasvim primjereno, pogotovo ako definiramo pojam dizajn kao strateški proces rješavanja problema koji potiče inovacije,izgrađuje uspjeh u gospodarstvu i vodi prema većoj kvaliteti života pomoću inovativnih rješenja, ne samo u sferi funkcionalnog, nego i doživljajnog.
…Arhitektura kao rezultat nakane /planiranja/projiciranja nečega što će tek nastati s ciljem humanizacije i jačanja vrijednosti života je na taj način sazdana u izrazu dizajn kako na intelektualnoj, tako i na tehnološkoj razini.
prof.mr.sc. Zlatko Kapetanović
SVEOBUHVATNI DIZAJNER I KULTURA INOVACIJE
Eskpertiza kolege Miščevića upućuje na brojne mogućnosti koje se otvaraju arhitekturi i dizajnu u metodološkom i projektnom povezivanju oko iste agende. K tome, njegovo iskustvo upućuje i na mogućnosti prepoznavanja kulture inovacije u području širem od svake pojedinačne discipline. Agenda za poticanje takve kulture svakako će biti orijentirana održivosti ljudske vrste u materijalnoj i simboličkoj sferi, održivosti pojedinca i društvene strukture.
prof.dr.sc. Feđa Vukić
PROSTORI KREACIJE U OKVIRIMA ODRŽIVE GRADNJE
Pasivna, niskoenergetska, zelena ili održiva kuća, pojmovi su koji sve više dominiraju medijima, ali i arhitekturom. Održiva gradnja nije samo deset centimetara stiropora više. Održivost podrazumijeva i činjenicu da kuća treba kroz više desetljeća zadovoljiti potrebe stanovnika. To znači i fleksibilan tlocrt koji će moći odgovoriti različitim potrebama i funkcijama. S druge pak strane uvijek prisutan izazov estetskog usklađivanja s novonaraslim tehnološkim zahtjevima čini arhitekturu jedinstvenom avanturom. Arhitekt Miščević svakim novim projektom dokazuje kako pravila održive gradnje ne znače sputavanje kreativnosti, nego, naprotiv, iznova se shvaćaju kao poticaj za drukčije i složenije interpretacije.
Toni Bešlić, dipl.ing.arh.