e-automobili-uvod

Nakon završenog 89. međunarodnog salona automobila u Ženevi, budućnost električnih vozila sve je izvjesnija jer odavno na jednom mjestu nije bilo toliko noviteta na četiri kotača koje pokreće struja. Doduše, puno više je tu bilo koncepata nego serijskih automobila, ali to nimalo ne umanjuje budućnost električnih vozila.

No vratimo se mi našim električnim automobilima.

e-auto-1 … Električni automobili se sve više spominju u kontekstu smanjenja CO2, daleko su tiši od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem, … Vrijeme je da se pozabavimo tim tvrdnjama. Usprkos tvrdnjama da su električni automobili daleko bolji od njihove starije braće, benzinskih i diesel automobila, u Hrvatskoj ih ima registriranih otprilike 450 (i to automobila koji su gotovo bez izuzetaka kupljeni uz subvenciju Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost), u odnosu na registriranih 1.500.000 benzinaca i dieselaša. Naravno da je cijena primarni razlog tog odnosa, ali da li je i jedini ?

Ugljični otisak električnih automobila je povoljniji nego kod automobila s unutarnjim izgaranjem, iako se izračuni od strane raznih europskih institucija razlikuju ovisno o metodologiji i pristupu (npr. njemački IFO institut https:www.ifo.de) je konstatirao kako električni automobili proizvode više CO2 od diesel automobila (?!?), međutim na njihovu adresu idu zamjerke jer su kod električnih automobila u obzir uzeli „prljavu“ tehnologiju izrade akumulatorskih ćelija, a kod diesel automobila samo njihovu eksploataciju, a ne i udio CO2 u proizvodnji samih automobila.

Uredništvo stručnog časopisa Korak