Ove godine Saint-Gobain slavi 350. obljetnicu. To je iznimna obljetnica, koju će ova grupacija obilježiti promicanjem svoje povijesti, ali s pogledom čvrsto usmjerenim u budućnost. Proslave, koje su počele 9. siječnja u Šangaju (Kina), održavat će se tijekom čitave 2015. godine i uključivat će mnogo raznih događaja. Završna proslava održat će se u listopadu u Parizu (Francuska).
Saint-Gobain, GRUPACIJA čiji je POGLED USMJEREN U BUDUĆNOST
Od kad su ga 1665. godine osnovali Kralj Luj XIV. i Jean-Baptiste Colbert, najstarije poduzeće u indeksu vodećih francuskih kompanija na Pariškoj burzi CAC 40 prilagođava se promjenama u svijetu i uspješno nosi s brojnim izazovima. Potpomognuto svojim iskustvom i korporativnom kulturom, poduzeće Saint-Gobain odlučno usmjerava pogled prema sutrašnjici i zna da postoje mnogobrojni “razlozi za vjeru u budućnost”, koji se temelje na šest glavnih stupova njegove strategije i vrijednosti Grupacije.
Svijet nema granica: Otkad je 50-ih godina 19. stoljeća u Njemačkoj osnovao svoju prvu podružnicu izvan Francuske, Saint-Gobain se razvio u međunarodnu grupaciju, koja je danas prisutna u 64 zemlje.
Održivi životni prostor nadohvat ruke: Saint-Gobain isporučuje održive proizvode i rješenja koji usmjeravaju razvoj životnih prostora s ciljem da se smanji njihov utjecaj na okoliš te poboljša energetska učinkovitost i udobnost za ljude.
Inovacije mijenjaju svijet: Saint-Gobain je jedno od 100 najinovativnijih poduzeća na svijetu. Inovacije su utkane u njegovu povijest i njegov identitet. Njegovi proizvodi poboljšavaju životni prostor i svakodnevni život.
Talent je beskonačan: Snaga Saint-Gobaina njegovi su zaposlenici. Ujedinjeni na temelju zajedničkih vrijednosti, svakodnevno se nose s brojnim izazovima da bi služili milijunima kupaca Grupacije.
Životni prostor za svakoga je dostižan: Saint-Gobain je odlučan ponuditi životni prostor za svakoga osmišljavanjem materijala prilagođenih lokalnim tržištima, a također i putem zaklade Saint-Gobain Initiatives Foundation.
Saint-Gobain se uzda u prošlost, a planira za budućnost: Već 350 godina Grupacija samu sebe stalno reformira kako bi se prilagodila svjetskim promjenama i podržala ih.
“Ova je obljetnica prilika i prigoda da se svi prisjete snage koja je stečena kroz 350 godina povijesti i 350 godina stalnih inovacija. Naše iskustvo znači da mislimo dugoročno. Također nam daje smirenost i okretnost da se prilagodimo stalnim promjenama u svijetu. Naša je povijest dokaz da smo poduzeće koje dosljedno pomiče granice i ide ukorak s tehnološkim izazovima. Gledajući unazad i proučavajući današnji svijet i ono što radimo, uvjereni smo da postoje mnogi razlozi za vjeru u budućnost. Upravo s takvom usmjerenošću na budućnost i inovacije slavimo ovu obljetnicu. Ono što želimo podijeliti s vama u 2015. godini naš je optimizam”, rekao je Pierre-André de Chalendar, predsjednik Uprave i generalni direktor Saint-Gobaina.
POČETAK GODINE SLAVLJA
9. siječnja 2015., Pierre-André de Chalendar, predsjednik Uprave i generalni direktor Saint-Gobaina, u Šangaju je otvorio proslavu 350. obljetnice Grupacije, koja će uključiti brojne zanimljive događaje:
- Futuristički putujući paviljoni otvoreni za javnost prezentirat će sposobnost Grupacije za inovacije i njezinu iznimnu stručnost u području građevinskih materijala. Paviljoni, koji će posjetiteljima pružiti osjetilno i umjetničko iskustvo, obići će sljedeće svjetske lokacije:
- Šangaj (Kina) u siječnju
- São Paulo (Brazil) u travnju
- Filadelfiju (Sjedinjene Američke Države) u lipnju
- Pariz (Francuska) u listopadu.
- U veljači će na internetu biti objavljena virtualna izložba na pet jezika (francuskom, engleskom, njemačkom, španjolskom i brazilskom portugalskom). Pomoću više od 700 arhivskih dokumenata, Saint-Gobain će svima dati priliku da istražuju, odnosno ponovno otkrivaju povijest na dosad neobjavljenim dokumentima i osobnim pričama. Izložba će omogućiti posjetiteljima da uđu u galeriju inovacija životnog prostora, razgledaju šest detaljno razrađenih tematskih cjelina (Transformation of Material (transformacija materijala); From Advertising to Marketing (od oglašavanja do marketinga); Saint-Gobain throughout the World (Saint-Gobain u svijetu); Major Achievements (glavna dostignuća); The Word of Work (svijet rada); Corporate Governance and Culture (korporativno upravljanje i kultura) i dožive, zahvaljujući spektakularnoj 3D rekonstrukciji Manufacture des Glaces, tvornicu ogledala kakva je bila uoči Francuske revolucije. Posjetitelji će moći i doprinijeti izložbi učitavajući na stranicu vlastite dokumente i osobna iskustva.
- U proljeće će izdavačka kuća Editions Albin Michel izdati knjigu povodom obljetnice, u kojoj će biti poveznica na virtualnu izložbu pomoću QR kodova i koja će biti prevedena na pet jezika (francuski, engleski, njemački, španjolski i brazilski portugalski). Knjiga govori o prošlosti i sadašnjosti Grupacije i čitateljima pruža priliku da saznaju više o poduzeću Saint-Gobain na različit način.
- Igra World 350 bit će dostupna u proljeće za besplatno preuzimanje na pametne telefone i tablete. World 350 omogućit će igračima da testiraju svoje digitalne vještine i izazovu prijatelje i rodbinu da uđu u nekonvencionalan svijet, u kojem će naići na domišljate aluzije na Saint-Gobain. Njihov će zadatak biti da sagrade kuće na planetu World 350.
- I na kraju, 15. listopada 2015. obljetnicu će proslaviti svi zaposlenici Grupacije u cijelom svijetu. Ova će obljetnica služiti kao primjer povezanosti svih zaposlenika Saint-Gobaina.
350 GODINA POVIJESTI
Saint-Gobainova povijest obilježena je stalnim kretanjem prema diversifikaciji i preorijentaciji. Unatoč tome, Grupacija se može pohvaliti da je zadržala svoje izvorne poslove – proizvodnju ravnog stakla – iako na nju sada otpada samo 11 posto njezinih prihoda. Grupacija je specifična i po tradiciji inovacije i ranoj internacionalizaciji.
17. STOLJEĆE
Luj XIV. osnovao je na poticaj ministra Colberta tvornicu ogledala (La Manufacture royale des glaces), kojoj je svrha bila da se prekine nadmoć Venecije u proizvodnji ogledala.
18. STOLJEĆE
Ogledala su ušla u modu i postala dostupnija. Zahvaljujući narudžbama s kraljevskog dvora i osobnim narudžbama, Manufacture, koja je imala 1.000 radnika, modernizirala se i sve više napredovala tijekom čitavog stoljeća.
19. STOLJEĆE
Suočen sa snažnom konkurencijom iz inozemstva, Saint-Gobain je proširio proizvodnju na kemikalije. Do kraja stoljeća poslovi su mu bili ravnomjerno raspodijeljeni na kemikalije i proizvodnju stakla. Manufacture je tada iskoristila brz rast novog oblika arhitekture koji se temeljio na željezu i čeliku, uglavnom za velike javne zgrade: tržnice, željezničke stanice, pasaže itd.
20. STOLJEĆE
Do početka 20. stoljeća Saint-Gobain se okrenuo svim vrstama proizvoda od stakla (boce, optičko staklo, staklena vlakna itd.). Revolucija automobila i moderna arhitektura s velikim staklenim plohama osigurali su poduzeću nova tržišta. 1970. godine Saint-Gobain se spojio s proizvođačem cijevi od lijevanog željeza Pont-à-Mousson. To je dovelo do novog stila upravljanja, nacionalizacije (1982.), a zatim privatizacije (1986.), povećanim istraživanjem, ulaskom u nove zemlje te prodajom dijelova poslovanja i stjecanjem novih. Među većim akvizicijama bilo je preuzimanje tvrtke Norton 1990. godine, čime se Saint-Gobain pozicionirao u materijalima visoke tehnologije (abrazivi, keramika i plastika). Akvizicija tvrtke Poliet (Point. P, Lapeyre i Weber) 1996. godine omogućila je poduzeću da uđe u svijet distribucije građevinskih materijala (45 % njegovog neto prometa u 2013.).
21. STOLJEĆE
Saint-Gobain je težište svoje strategije stavio na održivi životni prostor, nastavljajući raditi i za svoja mnogobrojna industrijska tržišta. Koristeći prednost svojih mnogobrojnih podružnica širom svijeta, Grupacija nastavlja rasti na tržištima u nastanku. Velikim preuzimanjima u Europi širi svoju mrežu distribucije građevinskih materijala i upotpunjuje svoj portfelj proizvoda (stjecanje proizvođača gipsa i gipsanih ploča British Plaster Board 2005. i proizvođača industrijskih žbuka Maxit 2007. godine).
O PODUZEĆU SAINT-GOBAIN
2015. godine Saint-Gobain slavi 350. obljetnicu, 350 razloga za vjeru u budućnost. Potpomognut svojih iskustvom i sposobnošću za stalne inovacije, Saint-Gobain, vodeće svjetsko poduzeće na tržištu uređenja životnog prostora i građevinskih proizvoda, projektira, proizvodi i distribuira visokokvalitetne građevinske proizvode koji pružaju inovativna rješenja za zahtjeve u pogledu rasta, energetske učinkovitosti i zaštite okoliša. U 2013. godini ostvario je promet od 42 milijarde eura, a posluje u 64 zemlje i ima gotovo 190.000 zaposlenika. Za više informacija o poduzeću Saint-Gobain, posjetite stranicu www.saint-gobain.com i twitter račun @saintgobain.