U prostorijama zagrebačkog hotela Westin, Bosch je s partnerima i djelatnicima proslavio 25 godina poslovanja u Hrvatskoj. Proslavu je upriličilo tristotinjak gostiju koji su pridonijeli rastu i razvoju Boscha u zadnjih 25 godina. U sklopu proslave organizirana je izložba, kojom je na slikovit način prikazana povijest Boscha ali i eksponati novih tehnologija budućnosti kao što su: Rexroth APAS robot koji je fleksibilan i mobilan a koji se koristi u pametnim tvornicama industrije 4.0 kao pomoć ljudima jer preuzima monotone i jednostavne zadatke te bubble car pomoću kojeg je prikazana budućnost rada u Bosch servisnim radionicama za vozila. U budućnosti će se uz naočale za virtualnu stvarnost i odgovarajuću aplikaciju jednostavno detektirati kvar na vozilu. „Kroz svoje djelovanje, od samih početaka Bosch razvija tehnologiju dostupnu za svakodnevnu upotrebu olakšavajući ljudima život i omogućavajući više vremena za kvalitetnije i zabavnije sadržaje. Tehnologija je glavni pokretač rasta i razvoja naše tvrtke, ona je naš zajednički posao, naša strast i ono što nas obilježava u Hrvatskoj već 25 godina“, izjavila je Mirsada Kudrić direktorica tvrtke Bosch za Hrvatsku i Sloveniju.
Bosch Hrvatska, osnutak i razvoj
Bosch Hrvatska od osnutka u Zagrebu 11. ožujka 1993., neprestano povećava prodaju, koja je 2017. dosegla 409,2 milijuna HRK (oko 55 milijuna eura) bilježeći time blagi porast u odnosu na prethodnu godinu. Broj Boschevih zaposlenika u Hrvatskoj u 2017. godini iznosio je oko 70, očekuje se da će ta brojka ostati na sličnoj razini i u 2018. Uspostavljena je široka mreža kupaca čiji broj danas prelazi 600 lokalnih klijenata u Hrvatskoj. Tvrtka neprestano širi svoje poslovne aktivnosti u Hrvatskoj, tako je Bosch Hrvatska 2004. godine preuzela vođenje poslovanja u Bosni i Hercegovini, a 2014. u Sloveniji. Slijedom praćenja novih tehnoloških trendova i želje da tržištu ponudimo dodatnu vrijednost i probudimo entuzijazam za novim tehnologijama Bosch u Hrvatskoj je otvorio poseban odjel Pametna rješenja 2016. godine.
Bosch lansira inovativne proizvode na tržištu Hrvatske
Bosch je u Hrvatskoj u 2017. godini predstavio niz inovativnih proizvoda kao što je Indego 400 Connect najefikasnija automatska kosilica na tržištu s kojom se zahvaljujući sustavu Connected Technology jednostavno može upravljati putem pripadajuće aplikacije. Također će od 2019. jednostavnim ažuriranjem softvera biti moguće i glasovno upravljanje kosilicom preko Amazon Alexa glasovnog asistenta. Klijenti u industriji i potrošači toplinske energije sve više traže tehnološka rješenja koja pružaju komfor i sigurnost, a pri tome štede na energiji i troškovima. Zbog toga je Bosch odjel Toplinske tehnologije lansirao Bosch EasyControl CT 200, pametan regulator s pripadajućom aplikacijom koji omogućava da u svakom trenutku korisnik regulacijskog uređaja može dobiti pregled predvidive potrošnje energije za što bolju uštedu. Odjel Bosch Building Technologies je na tržište uveo Dicentis konferencijske sustave. Zahvaljujući najinovativnijim tehnologijama Dicentis Interpreter desk omogućava simultano prevođenje do 100 jezika na višejezičnim konferencijama, sastancima i prezentacijama. Svakom autoservisu potreban je višefunkcijski tester koji sadrži sve potrebne „alate“ za pronalaženje i otklanjanje smetnji u radu automobila. Zbog toga za odjel autoopreme izdvajamo KTS 250, optimalnim testerom za neovisne servise, koji se brzo instalira a može poslužiti i kao drugi uređaj za mobilnu primjenu.
Društveno odgovorno poslovanje u Hrvatskoj
Društvena odgovornost jedna je od Boschevih temeljnih vrijednosti. Sljedeći viziju osnivača, Bosch svih 25 godina neprestano provodi društveno odgovorne projekte u Hrvatskoj. Najvažniji projekti uključuju dugogodišnju suradnju sa SOS Dječjim selom Lekenik, potom suradnju sa s Tehničkim muzejom „Nikola Tesla“ u Zagrebu i niz drugih projekata koji se najčešće odnose na djecu kojoj je potrebna pomoć i podršku tehničkim školama. Početkom ove godine, Bosch je bio jedan od glavnih sponzora hrvatskom teamu na amaterskom reliju Budapest-Bamako. Team Tesla, uspio je završiti ovogodišnje izdanje relija Budapest-Bamako, te su ovim činom postali prvi tim na svijetu koji je električnim automobilom, Teslom Model X, prešao Saharu i završio jedan afrički reli.
Bosch Grupa: Poslovni izgledi za 2018.
Nakon ostvarivanja rekordnih rezultata u 2017. godini te uzimajući u obzir gospodarske i geopolitičke rizike, tvrtka je ostvarila prihod od prodaje od 78,1 milijardu eura. To predstavlja povećanje od 6,8 posto, ili 8,4 posto nakon prilagodbe zbog učinaka tečajne razlike, što ukupno iznosi oko 1,2 milijarde eura.
Bosch želi i dalje rasti u 2018. godini, unatoč zahtjevnom gospodarskom okruženju. Grupa Bosch očekuje da će prihod od prodaje u 2018. godini porasti za 2 do 3 posto.
Foto – Petar Santini