Dvadeset godina Boscha u Hrvatskoj
Od svog osnutka u Zagrebu u ožujku 1993. godine Bosch Hrvatska kontinuirano bilježi pozitivne poslovne rezultate. S fascinantnim proizvodima i uslugama osmišljenima za poboljšanje kvalitete života kroz pružanje inovativnih i korisnih rješenja Bosch je razvio široku mrežu kupaca kojih je danas preko 400. U okviru proširenja svojih usluga 2000. godine otvoren je Boschev servisni centar električnih alata te je 2004. preuzeto vodstvo nad Boschevim poslovanjem u Bosni i Hercegovini.
Bosch je u Hrvatskoj počeo s tri zaposlenika, a do 2012. ta je brojka narasla na 65. “Naši radnici naša su najveća vrijednost, i to svi koji su bili zaposleni u našoj kompaniji tijekom tih 20 godina”, rekao je na konferenciji za novinare u Zagrebu Javier Gonzales Pareja, generalni direktor Boscha za regiju Adria.
Besplatno puštanje u pogon Boschevih uređaja iz segmenta toplinske tehnike
Odjel toplinske tehnike na hrvatsko je tržište uveo nekoliko novih proizvoda u 2013. godini. Neki su od najistaknutijih reverzibilna toplinska pumpa zrak-voda i solarni kolektori. Toplinska pumpa Buderus Logatherm WPL može se koristiti za grijanje, hlađenje te grijanje vode za kućanstvo. Novi solarni kolektori zauzimaju površinu od samo 2,09 m2 te se stoga mogu postaviti na gotovo svaki krov. Od ove godine ovlašteno Boschevo osoblje krajnjim kupcima nudi besplatne usluge puštanja u rad.
Predanost društvenoj odgovornosti
Bosch Hrvatska nastavlja s aktivnostima na području korporativne društvene odgovornosti. U 2012. godini Bosch je donirao sredstva za uređenje okoliša Specijalne bolnice za kronične bolesti dječje dobi Gornja Bistra. Boschevi zaposlenici uredili su okoliš i svojim radom doprinijeli održavanju i čišćenju stoljetnog vrta bolnice. Osim toga, nastavit će se i suradnja s Hrvatskim Crvenim križem na opremanju vrtića igračkama. Godine 2012. 250 igračaka donirano je vrtićima u Gornjem Desincu i Celinama. Boschev odjel električnih alata u suradnji s velikim prodajnim centrima za kućnu radinost napuštenim psima dao je novi dom. Tijekom mjesec dana duge turneje po Hrvatskoj krajnji korisnici zajedno s Boschevim stručnjacima izrađivali su kućice za pse koje će biti donirane jednom od azila za nezbrinute životinje.
U sklopu dječjeg projekta Male škole brodogradnje koji objedinjuje zaštitu okoliša i očuvanje tradicionalne dalmatinske brodogradnje donirano je preko trideset alata za kućnu radinost. U kreativnim radionicama Udruge za kulturnu suradnju zemalja u regiji MREZZE oko 70 djece radilo je na izradi čamaca uz pomoć Boschevih električnih alata.
Poslovni razvoj Grupe Bosch 2012. – 2013.
U poslovnoj godini 2012. promet Grupe Bosch povećao se 1,9 posto na 52,5 milijardi eura. Dobit prije oporezivanja iznosila je 2,8 milijardi eura. Razvojni trendovi u poslovnim sektorima bili su raznoliki. Godine 2012., Odjel automobilske tehnologije, najveći poslovni sektor, povećao je promet 2,1 posto na 31,1 milijardu eura. Promet poslovnog sektora industrijske tehnologije stagnirao je na 8,0 milijardi eura. Poslovni sektor potrošne robe i građevinske tehnologije ostvario je promet od 13,4 milijarde eura, što je povećanje od 2,5 posto. Broj zaposlenih, koji je tijekom prošle godine prilagođen poslovnom razvoju kompanije, tek se malo povećao, za 3400 na 305.900. Sve u svemu, Bosch je 2012. godine uložio oko 8 milijardi eura u budućnost kompanije: 4,8 milijardi eura za istraživanje i razvoj te 3,2 milijarde eura u kapitalne izdatke.
U 2013. Bosch očekuje globalni rast prometa izmedu dva i četiri posto. Mjere za poboljšanje rezultata započete u 2012., kao što su ograničavanje fiksnih troškova, kapitalnih izdataka i akvizicija, i dalje se trebaju provoditi. Dobavljač tehnologija i usluga i dalje će strogo pratiti glavne smjernice svoje strategije – sa sustavima za zaštitu okoliša, energetsku učinkovitost i sigurnost. Bosch je uvjeren da postoji ogroman potencijal za energetsku učinkovitost kao i prodajni potencijal u modernizaciji napajanja, upravljanja energijom i izolaciji zgrada.
Dana 1. siječnja 2013. Bosch je objedinio područja svog poslovanja koja se time bave u četvrti poslovni sektor, sektor energetike i tehnologije za zgradarstvo. Taj novi poslovni sektor ostvario je promet od pet milijardi eura u 2012. Tvrtka takoder očekuje porast prometa od inovativnih i korisnih proizvoda, poslovnih modela temeljenih na internetu i daljnjem širenju na međunarodnom planu. Na nedavnoj godišnjoj konferenciji za medije u Njemačkoj dr. Volkmar Denner, predsjednik upravnog odbora društva Bosch, rekao je: “Boschev otisak nikada nije bio tako vrijedan kao što je to danas u doba povezanog života.”