BOBIČASTA POVRŠINA

OPIS PROBLEMA

Na površini keramičkih pločica su malene bobice, uglavnom promjera od najviše 1 milimetar. Nizovi ovih točkica mogu se vidjeti već pri polaganju pločica, ali pogreška postaje očitijom kad se prostor već stavi u uporabu i kad se po pločicama počne hodati.

U nastavku ćemo se usredotočiti na pogrešku koja nastaje tijekom vremena. Točkice nisu vidljive kad su na hrpi, ali postaju očite kad se pločica stavi u uporabu. Problem mogućih točkica na novim pločicama potrebno je rješavati reklamacijom i prije polaganja. Ako reklamacija nije podnijeta, to se shvaća kao svjesno prihvaćanje i pristanak na polaganje takvog materijala.

Spomenuta pogreška je uglavnom estetska i ni na koji način ne utječe na funkcionalnost pločice.

UZROCI

Uzroci za nastalu pogrešku mogu biti različiti, ali uglavnom proizlaze iz neodgovarajućih površina keramičkih pločica. Te pogreške postaju vidljive prilikom uporabe i hodanja po njima, a proizlaze iz:

  • ostataka nečiste mase tik ispod površine keramičkih pločica odnosno nehomogenizirane sirovine;
  • nekompaktnosti glazure kod glaziranih keramičkih pločica – kada se čitave stanice odvajaju od podloge;
  • vrlo malenih mjehurića koji su nastali u glazuri tijekom pečenja te su uslijed habanja došli do izražaja.

Ponekad, ali ne uvijek, takva se pogreška može zamijetiti već kod  iskušavanja kakvoće u skladu s važećim standardima, na primjer pri utvrđivanju otpornosti glaziranih pločica na habanje površine prema standardu ISO 10545-7: 1998. U takvim bi slučajevima pošiljku trebalo opremiti posebnom oznakom odnosno natpisom koji govori da materijal koji se pušta u promet, ne ispunjava zahtjeve za razred prve klase. Na žalost, pogreške često nisu uočljive ni prilikom ispitivanja, jer se može raditi o skrivenim pogreškama koje postaju očite tek prilikom uporabe pločica.

Bilo kako bilo, uzrok za spomenutu pogrešku treba potražiti u samom proizvodnom ciklusu keramičke pločice.

PREVENTIVA

Najučinkovitija preventiva za spomenutu pogrešku je brižljiva i podrobna kontrola kod proizvođača keramičkih pločica i zahtjev za optimizaciju svake proizvodne faze zasebno.

 

PODIJELI